Cas " Projecte L’aigua"
|
|||
Síntesi destacant l’aprenentatge que es
pretén
|
|||
L’assignatura de Noves Tecnologies d’Informació i
Comunicació en l’Educació (NTICEDU) és obligatòria a la llicenciatura de
Psicopedagogia.
Aquesta assignatura ens aporta bases teòriques per aconseguir un
apropament de les Tecnologies de la
Comunicació en l’educació, a partir d’un enfocament constructivista i d’un marc
sociocultural que ens obliga a pensar com treballar amb elles i la necessitat
de portar-ho a la pràctica. El més important és aconseguir que les situacions d’aprenentatge interrelacionen amb les TIC aconseguint així fer ús d’ un material i unes eines que ens ajudi i proporcioni seguretat en l’aprenentatge significatiu i cohesionar les
relacions socials.
|
|||
Índex
|
Contingut
|
Observacions
|
|
Context General
|
|||
Experiència en
ensenyament
|
30 anys
|
---
|
|
Experiència /
Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
Les faig servir a casa i a
classe pe preparar tasques escolars
|
Preparació
fitxes
|
|
Tipus d’escola
|
Primària
|
EI, i Primària
|
|
Localització
del centre
|
Situat al
costat de la zona esportiva de la població i al costat de centres d’ESO ,BAT,
Tecnificació.
|
Molta
immigració. Població de més de vint mil habitants
|
|
Connexió
|
Internet.
|
---
|
|
Localització
dels recursos tecnològics
|
Aules
d’informàtica, laboratori ,internet per tota l’escola. Cada classe el seu racó d’ordinador
i pissarra digital
|
---
|
|
Situació sòcio
- econòmica dels alumnes
|
Classe mitja,
mitja - baixa
|
-47%
Immigració- al centre.i a l’aula
|
|
Context de la història o cas
|
|||
Nivell dels alumnes
|
5è curs
|
---
|
|
Àrea /
unitat
|
Coneixement
del Medi
|
---
|
|
Fites en la història
|
|||
Activitats
planificades a la sessió o unitat
|
Analitzar el
PH de les diferents aigües. Filtrar-les. Comparar els resultats .Passar
informació als companys. Filmar l’aigua al microscopi,veure la filmació.
Comparar la composició química de diferents aigües envasades. Treballar a
l’ordinador.Fer gràfics . Transmetre informació als companys. Fer un mural.
Visualitzar un
vídeo d’una planta potabilitzadora.
|
---Ha esta un
aprenentatge significatiu, seguint les teories constructivistes i treballant
diferents activitats per aconseguir-ho.
http://www.epa.gov/ogwdw/watertreatmentplant/flash/index.html |
|
Nivell
d’aprenentatge esperat
|
Recordar
informació per saber aplicar-la a la vida quotidiana
|
---
|
|
Tipus
d’activitat
|
Activitat
manipulativa. Integració social
|
---
|
|
Activitats de la història o cas
|
|||
Tecnologies
utilitzades
|
Mapes de
conceptes amb cmap
Word.
Excel
Mòtic
Edu365
PD
|
http://www.epa.gov/ogwdw/watertreatmentplant/flash/index.html |
|
Raó per la
qual la fa servir
|
Per aprendre a
fer activitats manipulatives. Comparar resultats. Saber fer gràfics i
utilitzar deferents programes
|
---
|
|
Naturalesa de
las activitats (tasques cognitives a realitzar)
|
Aconseguir
estructures mentals, eines per
descobrir el coneixement i aprendre a traspassar informació.
|
---
|
|
Dificultats
trobades
|
Clarificar com
relacionar els conceptes i la seriació de les activitats
|
---
|
|
Ajuda /
col·laboració emprada
|
Coordinador
laboratori
Pare.
Professor d’EF
|
---
|
|
Rol del
professor
|
Guia. Proporcionar
les activitats ben estructurades i
orientacions explícites.
|
---
|
|
Rol de l’estudiant
|
Manipulador.
Descobrir conceptes , deduir relacions,comparar resultats, traspassar
informació
|
---
|
|
Resultats
|
|||
Observacions
|
L’alumnat ha
realitzat les activitats proposades.
|
---Han estat
força motivats
|
|
Avaluació de
l’aprenentatge
|
Autoavaluació.
Comparar els
coneixements previs amb el que saben al final.
Seguiment del
procés de l’activitat
|
--- Els ha
agradat molt comparar el que van posar en l’activitat prèvia i el que han
posat al final. S’adonen que han après noves coses.
|
|
Lliçó apresa
pel professor
|
L’alumnat ha treballat de bon grat amb la
participació de tots en totes les activitats , tant de laboratori com d’informàtica
|
--Ha resultat molt
motivaddora i interessant.
|
|
domingo, 9 de junio de 2013
Cas projecte
Aquets és el meu cas del projecte
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario